24/1/08

Χρειάζονταν νέο κόμμα;;;

Βεβαίως και χρειάζονταν νέο κόμμα!!!

Αλλά πρώτα να μιά σύντομη ανάλυση της σημερινής πολιτικοκοινωνικής παγκόσμιας και ελληνικής κατάστασης, όπως τήν έκανε ο αργηγός μας (την ανάλυση, όχι την κατάσταση...)

Α. ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η απομυθοποίηση της ελεύθερης, δήθεν, αγοράς προχωράει με γοργά βήματα.
Ακόμα και όσοι δεν έχουν την παραμικρή ιδέα από οικονομικά βλέπουν πλέον το πραγματικό της πρόσωπο: Ένα εργαλείο είναι στα χέρια των πάμπλουτων για να γίνουν ακόμα περισσότερο πλούσιοι, διότι αυτό ακριβώς που μετράει, αυτό που κουμαντάρει την "ελεύθερη" αγορά είναι ο ίδιος ο πλούτος και μάλιστα ο εκφρασμένος σε ζεστό χρήμα κι όχι π.χ. σε παραγόμενα αγαθά, τα οποία, από την μιά στιγμή στην άλλη, με κατάλληλα χρηματιστηριακά παιχνίδια τζόγου μπορούν να απαξιωθούν τελείως.
Το κύριο σκέλος υποστήριξης του πλουτισμού, ότι δηλαδή οι πλούσιοι θα κάνουν "επενδύσεις", άρα θα δημιουργηθούν θέσεις εργασίας, άρα θα υπάρξει ανάπτυξη, άρα θα ευτυχήσει ο λαός..., έχει διαψευστεί από τα πράγματα διότι πλέον οι πλούσιοι είναι τόσο πλούσιοι, ώστε καμμιά ανάγκη δεν νοιώθουν να κάνουν επενδύσεις αλλά το μόνο που τούς απασχολεί είναι πως θα ξεπεράσει ο ένας τον άλλον σε σπατάλη, σε γελοία επίδειξη βίτσιων.
Κι ο ανταγωνισμός, αυτό το λουλούδι υποτίθεται της αγοράς, ουσιαστικά είναι ανύπαρκτος, έξω από κλάδους άχρηστων ή πολυτελών προϊόντων: Στα προϊόντα άμεσης ανάγκης, των οποίων η ζήτηση είναι ανελαστική, κανένας ανταγωνισμός δεν υπάρχει αλλά συνεχώς ανεβαίνουν οι τιμές τους ΧΩΡΙΣ ΑΛΛΟ ΛΟΓΟ πλην του πλουτισμού. Σε άλλα, όπως π.χ. τα κινητά τηλέφωνα σημειώνεται κάποιος ανταγωνισμός αλλά κι αυτός έχει ψεύτικες συνέπειες, αφού στο ξεκίνημα οι τιμές απλώς είχαν ξεκινήσει από πολύ ψηλά. Φαλκιδεύεται επίσης από την προσπάθεια να πεισθεί ο πολίτης μέσω της διαφήμισης (άμεσης ή έμμεσης μέσω των «σήριαλ» ή περιοδικών life-style) ότι κι αυτά είναι άμεσης ανάγκης, ότι δεν μπορεί να ζήσει αν π.χ. κάθε τρείς και λίγο δεν "επικοινωνεί" με το κινητό του... ή αν κάθε χρόνο δεν έχει και καινούριο μαγιώ... για 5-10 εμφανίσεις στην παραλία...
Το χείριστο αποτέλεσμα όλης αυτής της διαδικασίας είναι να αισθάνονται μειονεκτικά πολίτες με επίπεδο ζωής δύο, τρείς ή και περισσότερες φορές καλλίτερο από ότι πρίν 30, πείτε, χρόνια. Να αισθάνονται ότι, μόνον αν ζούν σπάταλα, έχει η ζωή τους κάποιο νόημα... ότι τά έχουν καταφέρει στη ζωή... ότι κάτι αξίζουν κι αυτοί... Η επιδεικτική σπατάλη, η ενασχόληση με το περιττό γίνεται αυταξία και μοναδικό κριτήριο επιτυχίας και ευτυχίας, τρομάρα μας...
Αυτό είναι το κύριο αποτέλεσμα της "ελεύθερης" αγοράς: Η θεοποίηση του αγοραίου εις βάρος κάθε ανθρώπινης ιδιότητας.

Β. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Στην αυστηρή -και τόσο συγκροτημένη!- λογική της αγοράς το περιβάλλον υπάρχει μόνο για να τό εκμεταλλευόμαστε. Κι όταν πάψει να αποδίδει απλώς πάμε "αλλού".
Ξεκινώντας από την ηλίθια -αλλά τόσο βολική- αντίληψη ότι ο άνθρωπος είναι το ΤΕΛΕΙΟ δημιούργημα κάποιου "θεού" ή θεών, εμπεδώθηκε γερά το επακόλουθό του: Όλα τα υπόλοιπα υπάρχουν για να τά απολαμβάνει αυτό το φοβισμένο/εγωϊστικό και αυτάρεσκο όν.
Πολύ γρήγορα όμως, μα ΠΑΡΑΠΟΛΥ γρήγορα και πολύ νωρίς στην ανθρώπινη ιστορία, οι πάσης φύσεως αρχηγοί και τά τσιράκια τους, αφού κι αυτοί ήσαν ...εκλεκτοί του θεού, ...περιβαλλοντοποίησαν και τους αρχόμενους υπηκόους τους, τους είδαν και τους χρησιμοποίησαν ως πλάσματα αναλώσιμα, φτιαγμένα μόνο και μόνο για τήν δικιά τους καλοπέραση.
Έτσι φτάσαμε εδώ που είμαστε. Αυτή είναι η "πεμπτουσία" της ανθρώπινης εξέλιξης.

Γ. ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δ. ΠΑΙΔΕΙΑ

Ε. ΠΟΛΙΤΕΙΑ